တမနက်မှာ ကဗျာတွေဖတ်ရင်း ဒီကဗျာတွေဟာ ဘာအတွက်ရယ်ကြောင့် ဖတ်လို့ကောင်းနေလည်းဆိုတာ စိတ်ထဲဖြစ်လာတယ်။ အဲဒါတင်မကပဲ ကဗျာစပ်ချင်လာတယ်။ ဒါနဲ့ပဲ ကဗျာတလွဲတွေ လျှောက်စပ်မိတယ်ဆိုပါစို့။ ကိုယ်စပ်တဲ့ကဗျာ ကိုယ်ပြန်ဖတ်တယ်၊ သဘောမကျဘူး။
တညမှာ အဖေက ရုံးမှာ ညတာဝန်(night duty)ကျတဲ့အခါ ကလေးသဘာဝအတိုင်း အဖေနဲ့ လိုက်သွားတယ်။ သူကလည်း သူ့တာဝန်နဲ့သူ ရုံးကလူတွေနဲ့ ညဖက် စကားပြောဘာပြောလုပ်နေချိန် ကဗျာစပ်ချင်နေတဲ့သူကလည်း စာရွက်တရွက်ယူပြီး ကဗျာတွေစပ်တယ်ပေါ့။ အဖေပြန်လာတဲ့အခါ ရေးပြီးတဲ့ကဗျာတွေ ရေးလက်စကဗျာတွေတွေ့သွားရင်း သူက ဖတ်ကြည့်တယ်။ ဘာမှ မှတ်ချက်မပေးဘဲ သူက ကဗျာတပုဒ်ကို ရေးပြပြီး ဒီဟာလေး မင်းသိလားလို့ မေးတယ်။ ကဗျာက "တောင်တောရယ်သာ၊ မာလာကငုံဖူး၊ တပင်ကို နှစ်ပင်ယှက်တယ်၊ ကျေးငှက်ကမြူး" ဆိုတဲ့ ကဗျာလေးဖြစ်တယ်။ ဟာ သိရုံဘယ်ကမလဲ၊ အလွတ်ပါ ရနေတဲ့ဟာပဲ။ အဲဒီတုန်းက သင်ခဲ့ကျက်ခဲ့ရာမှာ တပင်ကို တပင်ယှက်တယ်ဆိုတာမျိုး (မူကွဲ) ရှိတယ်ဆိုတာ မသိခဲ့သေး။
အဲဒီမှာ အဖေက "သာ" "မာလာ" ယှက်" "ငှက်" "ဖူး" "မြူး" ဆိုတဲ့စကားလုံးတွေကို ဝိုင်းပြပြီး ကာရန်သဘောကို မိတ်ဆက်ပေးခဲ့တယ်။ အဲဒီအခါပါပဲ၊ နောက်ပိုင်းမှာ ဝတ္ထုဆောင်းပါးဆိုင်ရာတွေနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဆွေးနွေးပြောဆိုတာရှိပေမယ့် ကဗျာနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဘာမှ မပြောပါ။
ဒီကဗျာလေး တလောက ပြန်ဖတ်မိပြီး အသံထွက်ဆိုမိတဲ့အခါ ကာရန်တင်မကဘဲ အဓိပ္ပါယ်ကိုပါ သဘောကျမိတယ်။ တောဖွဲ့ တောင်ဖွဲ့ဟာ မယ်ဖွဲ့ မောင်ဖွဲ့ထက် ပိုပြီးလေးနက်ပါတယ်။
မာလာငုံဖူးတာနဲ့ ကျေးငှက်ဟာ မြူးရတာလား၊
တပင်ကို နှစ်ပင်(တပင်)ယှက်တာနဲ့ ကျေးငှက်ကို ကဗျာထဲ ထည့်လိုက်ရတာလား၊
မာလာငုံဖူးတာဟာ တောင်တောသာလို့ပဲပေလား၊
တောင်တောရယ်သာ ဆိုတော့ တောင်တောဟာ ဘာအတွက်ကြောင့် သာ ရသလဲ။
ခင်ဗျားလည်း ဒီကဗျာတိုလေး ဆိုဖူးသူ ဖတ်ဖူးသူ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ အခုပြန်ဆိုကြည့်တဲ့အခါ အရင်ကဖတ်ခဲ့တာမျိုးမဟုတ်ဘဲ ဖတ်လို့ပိုကောင်းလိမ့်မယ်လို့ ယုံကြည်ပါတယ်။
ဆိုကြည့်လိုက်ပါ။
"တောင်တောရယ်သာ
မာလာကငုံဖူး
တပင်ကို နှစ်ပင်ယှက်တယ်
ကျေးငှက်ကမြူး"
၂၃-အောက်တိုဘာ-၂၀၂၂
No comments:
Post a Comment