Nov 13, 2021

ပလန်ဘီ ပလန်စီ

တနှစ်မှာ ဂျူနီယာနဲ့ စီနီယာတွေ နှစ်တန်းပေါင်းပြီး ဆရာကန်တော့ကြတယ်။ ဆရာကန်တော့ပွဲအတွက် ပြင်ဆင်စရာတွေရှိတာကို ဝိုင်းဝန်းပြင်ဆင်ကြတယ်။ ထောင့်စေ့အောင် စီစဉ်ကာမှ လိုအပ်ချက်အတော်များများရှိသွားခဲ့တဲ့ပွဲဖြစ်ခဲ့ရတယ်။

မှတ်မိတာတွေထဲက တစ်ခုက ဒီလို။
ကန်တော့ခံ ဆရာကြီး ဆရာမကြီးတွေက စည်းဝေးခန်းမကြီးဆီ ကြွရောက်လာကြတော့မယ့်အချိန်၊ ကျောင်းသူ ကျောင်းသားတွေကလည်း ဆရာကန်တော့ဖို့ ခန်းမကြီးရဲ့ ကြမ်းပြင်ပေါ်တွေမှာ ထိုင်နေကြ၊ ကြွရောက်လာမယ့် ဆရာ ဆရာမတွေကို နေရာထိုင်ခင်းရှိရာဆီ ရိုရိုသေသေ ခေါ်ဆောင်သွားကြဖို့ ပြင်ဆင်ကြနဲ့။
အသံချဲ့စက်ကိုင်တဲ့သူက မရှိတာလား၊ တမင်ပဲ လာမကိုင်ပေးတာလားမသိ၊ ကန်တော့ပွဲခန်းမမှာ အသံချဲ့စက်ပဲ တွေ့ရတယ်၊ အသံညှိ အသံထိန်းပေးမယ့်သူ မရှိဘူးဖြစ်နေတယ်။
ဂျူနီယာတွေကို မေးရတယ်။ အကူအညီတောင်းရတယ်။
"ဒီဟာကြီး အဲ ဒီအသံချဲ့စက်ကိုင်တတ်တဲ့သူ ဘယ်သူများရှိသလဲခင်ဗျ၊ တယောက်ဆိုရပါပြီ"
ချက်ချင်းပဲ ဂျူနီယာတယောက်က လက်ညှိုးထောင်ပြီး ထလာတယ်။ သူ့မြင်တာနဲ့ လူပုံကြည့်ပြီး ဒီပုဂ္ဂိုလ်ဟာ ဒီလိုစက်မျိုးကို ကျွမ်းကျွမ်းကျင်ကျင်ကိုင်တတ်မှန်း ခန့်မှန်းမိတယ်။
ဒါပေမယ့် သေချာအောင် ထပ်မေးရတယ်။
"ကျေးဇူးပဲဗျ၊ စက် သုံးဖူးပုံပဲ"
သူက တချက်ပြုံးပြရင်း "စိတ်မပူနဲ့ အစ်ကို၊ ကျနော် လုပ်ဖူးတယ်"
သူထလာတဲ့နားက သူ့သူငယ်ချင်းတွေကလည်း ဘဲကြီး ကျနော်တို့သူငယ်ချင်းက အဲဒီအပိုင်းမှာ ဆရာပဲလို့ မပြောပေမယ့် သူတို့ဘော်ဒါကို ထောက်ခံတဲ့အကြည့်တွေနဲ့ ဖြစ်နေတယ်။
မှန်ပါတယ်။ ကန်တော့ပွဲပြီးတဲ့အထိ အသံတွေကို ညှိပေးထိန်းပေးသွားတာ သေသပ်တယ်ပြောရမယ်။ သူက သူ့အလုပ်သူ အေးအေးဆေးဆေးတည်တည်ငြိမ်ငြိမ်လုပ်ပေးသွားတယ်။
ဟုတ်ပြီ။
မေးစရာရှိလာတယ်။
အကယ်၍များ အသံချဲ့စက်ကိုင်တတ်သူ တယောက်မှ မရှိခဲ့ရင် ဘာများလုပ်မလဲ။
အသံချဲ့စက်ကိုင်တတ်သူ တယောက် ရှိကိုရှိနေရမယ်လို့ တွေးထားတာလား။
မရှိခဲ့ရင်တော့ မိုက်မခဲဘဲ ပင်ကိုယ်အသံနဲ့ ကြဲကြမလား။
နည်းနည်းနားလည်သူကိုပဲ ကလိခိုင်းမလား။
ကဲ ခင်ဗျားဆိုရင်ကော ..
ပလန်ဘီ ပလန်စီက ဘာတွေများဖြစ်မလဲ။
ကျော်မောင်(တိုင်းတာရေး)
၁-နိဝင်ဘာ-၂၀၂၁

ညက


နှစ်နှစ်ခြိုက်ခြိုက် အိပ်ပျော်တယ်
မနက်က
ငါးနာရီတိတိမှာ နိုးတယ်
ဘာက
မင်းအနားမှာ ဆိုလား
ပလန်ဘီ ပလန်စီများ
အိပ်မက်ထဲတွင် ပြတ်ကျန်ခဲ့ပြီ
ငါကား
လွတ်မြောက်ခြင်းပန်းတိုင်သို့ ပက်ကျိသွား သွားနေဆဲ။
ကြာပေါ်
၂-နိုဝင်ဘာ-၂၀၂၁

စီမံကိန်း

<><><>

ပလန်ဘီလည်း မရှိဘူး
ပလန်စီလည်း မထားဘူး
နိုးပလော်ပလန်ဆိုရင်
ဒိုးသာဒိုး ဒူးသာဒူး
ငဗစ်နဲ့ ယှဉ်တွဲနေထိုင်ရခြင်းဆိုတာ
စွန့်စားခန်းရုပ်ရှင်တွေမှာပါတတ်တဲ့
ဖြတ်ပြေးတောရိုင်းကောင်လေးလောက်
ဖီလင်မလာဘူး
အဲဒီတော့
လောလောဆယ်ဆယ်မှာ
အပိုင်ရထားတဲ့ ဂူနှစ်ပေါက်ဟာ
ကျယ်ဖို့ပဲ အကြောင်းဖန်လာတယ်
ဟိုဟာလုပ်ချင် ဒီဟာလုပ်ချင်တဲ့စိတ်
ထိန်းရခက်တာနဲ့ လွှတ်ထားပေးလိုက်တဲ့အခါ
ထောင့်တထောင့်မှာ အသာလေးငြိမ်သွားတယ်
နောက်နေ့ဘာဖြစ်မယ်မှန်းမသိနိုင်တဲ့ လောကမှာ
ပလန်ဘီ ပလန်စီများ ရေးဆွဲခြင်း သည်းခံ။
ကြာပေါ်
၂-နိုဝင်ဘာ-၂၀၂၁

Aug 27, 2021

ရှစ်တန်းဖြေထားသူတယောက် တက်ခဲ့ရတဲ့ သင်တန်း

ပြောရရင် ရှစ်တန်းစာမေးပွဲ ဖြေအပြီး တက်ခဲ့တဲ့ အလယ်တန်းကျောင်းမှာပဲ အဆင့်မြင့်ဗုဒ္ဓဘာသာသင်တန်းဆိုတာကို တက်ဖြစ်ခဲ့တာဟာ အကျိုးများပါတယ်။ 

အတန်းဖော်ထဲက စာတော်တဲ့သူငယ်ချင်းမ တယောက်ပါတာကို မှတ်မိတယ်။ ကျောင်းမှာရှိတဲ့ ဆရာမတွေ အတော်များများလည်း လာတက်ကြတယ်။ ပိုပြီး မှတ်မိတာ ရှိတယ်။ သတ္တမတန်းရော အဌမတန်းမှာပါ ပထဝီဘာသာသင်ခဲ့တဲ့ ဆရာမဒေါ်တင်မြင့်လည်း သင်တန်းတက်ပါတယ်။ ဆရာမနဲ့ အမေနဲ့က ဈေးမှာ  ဈေးဝယ်ရင်း ခေါ်ပြောနှုတ်ဆက်ကြတဲ့သူတွေပါ။ တခါ အမေနဲ​့ဈေးလိုက်သွားရင်း ဆရာမကိုတွေ့လို့ ဒါသားတို့အတန်းပိုင်ဆရာမလို့ မိတ်ဆက်ပေးခဲ့တယ်။ သတ္တမတန်းမှာ ဆရာမက အတန်းပိုင်ဖြစ်ပါတယ်။

အဲဒီ နွေရာသီကျောင်းပိတ်ရက်မှာ တက်ခဲ့ရလိုက်တဲ့ ဘာသာရေးသင်တန်းဟာ အဘိဓမ္မာလေ့လာခြင်းရဲ့ အစလို့ မသိခဲ့ပါ။ ဆရာကြီးကလည်း ဒါတွေဟာ အဘိဓမ္မာတွေပါလို့ မပြောခဲ့ပါ။ အဘိဓမ္မာကို ရှစ်တန်းဖြေထားတဲ့အရွယ်နားလည်အောင် မိတ်ဆက်ပေးခဲ့ပါတယ်။ မဂ္ဂင်ရှစ်ပါးကို နာမည်တွေ သိခဲ့ရတယ်။  

ဆရာကြီးနာမည်က ဂုဏ်တော်ဆောင်ဆရာကြီးဦးလှရွှေ။ 

သိသလောက်ကတော့ အုတ်ကျင်းမဟာဆွေလမ်းပေါ်က အိမ်တအိမ်မှာ နေတယ်။ သစ်လုပ်ငန်းလုပ်ပုံရတယ်။ ကျောင်းကို ကားနဲ့လာပါတယ်။ ပိန်ပိန်ပါးပါး ဘကြီးတယောက်မောင်းပါတယ်။ မြေးဖြစ်မယ်ထင်တဲ့ လူငယ်တယောက်လည်း အမြဲပါပါတယ်။ ဆရာကြီးက အသက်ခြောက်ဆယ်ကျော် ၇၀ နီးပါးရှိပေမယ့် အပြောအဟောကောင်းပါတယ်။ ကတုံးဆံပင်နဲ့ပါ။

ဆရာကြီး စစချင်းမှာ အဓိကသင်ပေးတာက နမောတဿ ဂါထာရဲ့ ဖွင့်ဆိုချက်ပါ။ နမောတဿဂါထာဖြစ်ပေါ်လာပုံကို ပြောပြပါတယ်။ သက္ကပဉှသုတ်ဆိုတာ အဲဒီမှာ ကြားဖူးခဲ့တယ်။ အခုမှ လေ့လာဖို့ ရှိပါတယ်။ 

နမောတဿ အဖွင့်အနက်ပြန်ကို ပြန်ကျက်ရင် အလွတ်ပြန်ရလောက်ပါတယ်။ ဩကာသ ဘုရားရှိခိုးမှာပါတဲ့ တခုချင်းစီကို အနက်ပြန်ပါတယ်။ ရှင်းပြပါတယ်။ 

မနေ့ညက တယောက်က မေးတာမှာ အဟံဘန္တေရဲ့ အနက်က ဘာတဲ့လဲ ဆိုတာကြားပြီး 

"ဘန္တေ - အရှင်ဘုရား၊ အဟံ - တပည့်တော်သည် ၊ တိသရဏေန - သရဏဂုံသုံးပါးနှင့် ၊ သဟ - တကွ၊ ပဉ္စသီလံ ဓမ္မံယာစာမိ- ငါးပါးသောသီလတရားတော်မြတ်ကို ရိုသေစွာ တောင်းပါ​၏၊ " 

ဆိုပြီး နှုတ်ကနေ မဆိုင်းမတွ ရွတ်ပြမိခဲ့တာဟာ အဲဒီသင်တန်းတက်ခဲ့ရတဲ့ အကျိုးကျေးဇူးပါပဲ။ 

(တခါမှာတော့ တရားစကားပြောဖန်များလို့ထင့် လူငယ် အင်ဂျင်နီယာတယောက်က ဒီလိုလေး ပြောပါတယ်။ 

ကျနော်တော့ဗျာ ဩကာသတောင် ဆိုနေပေမယ့် အဓိပ္ပါယ်သေသေချာချာမသိပါဘူးလို့ ပြောပါတယ်။ 

အဲဒါနဲ့ မင်းကွန်းဆရာတော်ကြီးရဲ့ ဩကာသရှင်းတမ်းဆိုတဲ့ စာအုပ်ကိုဖတ်ဖို့ ညွှန်းပေးလိုက်ပါတယ်။ )

အထူးသဖြင့် ဘုရားဂုဏ်တော်ကိုးပါး တရားဂုဏ်တော် ခြောက်ပါး သံဃာဂုဏ်တော် ကိုးပါး ကို သေချာသင်ပေးပါတယ်။ သီလပိုင်းမှာ ပါတဲ့ ငါးပါးသီလ ရှစ်ပါးသီလ ကိုးပါးသီလ ဆယ်ပါးသီလတွေကို ရှင်းပြတယ်။ 

အဲဒီမှာ ကိုးပါးသီလထဲက ကိုးပါးမြောက်သီလဖြစ်တဲ့ မေတ္တာ သဟဂတေန ဆိုတဲ့ သီလရဲ့ အကျိုးကိုလည်း ရှင်းပြခဲ့တယ်၊ ဆောက်တည်ရာ ခက်တာကလည်း အဲဒီသီလပဲဆိုတာ ပြောပါတယ်။ 

၃၁ ဘုံကို ပြောပြပါတယ်။ သင်တန်းတုန်းက မှတ်စုစာအုပ်ကို စာရိုက်မယ်လို့ ဆိုတာ အခုထိ မလုပ်ဖြစ်သေးပါ။

အဲဒီတုန်းက အသံသွင်းထားရကောင်းမှန်း မသိခဲ့ပါ။ 

ဒီစာဖတ်ရသူထဲက ဆရာကြီး ဂုဏ်တော်ဆောင်ဦးလှရွှေရဲ့ အကြောင်းလေးများသိသူရှိရင် မျှဝေစေလိုပါတယ်။ 

ကျေးဇူးပါ။ 🙏🙏🙏